Inspiration til nemme træningsøvelser

Der er mange forskellige former for træning, som du kan dyrke, og som vil komme din sundhed til gode. Det kan dog være svært at finde ud af, hvilke øvelser man gerne vil tilføje til sin træningsplan. Bestemte træningsøvelser er specielt gode til at træne nogle muskler end andre. Du kan således få noget inspiration til nemme træningsøvelser, som du kan afprøve.

Løb

Løb er en meget effektiv form for konditionstræning, som du nemt kan dyrke. Det handler bare om at komme udenfor med det rette træningstøj. Hertil har du behov for nogle gode løbesko. Disse kan du finde i mange butikker. Løbesko er også en god gave at give til for eksempel din løbemakker. Du kan læse flere gaveideer til ham her.

Mavebøjninger

Mavebøjninger er en rigtig god måde at træne din mavemuskler. Du kan således tone dine mavemuskler godt med denne øvelse.

Squats

Der findes mange forskellige former for squats, som træner forskellige dele af dine benmuskler. Det eksempelvis kan være almindelige squats, sumo-squats eller jump-squats.

Vejrmøller

Vejrmøller er en nem og effektiv træningsøvelse, som du kan udføre derhjemme eller udenfor. Med vejrmøller kan du ligeledes få pulsen helt op.

Høje knæløft

Høje knæløft træner blandt andet dine benmuskler og dine mavemuskler. Du slår altså to fluer med ét smæk med denne øvelse.

Numsespark

Vil du gerne træne lidt mere konditionstræning? Og skal det være nemt? Så udfør nogle numsespark i din træning.

Rygbøjninger

Det er vigtigt, at man også træner ryggen. Hertil er rygbøjninger super effektive for at træne rygmusklerne.

Sjipning

Sjipning er en meget sjov træningsøvelse, som ligeledes hjælper dig med at forbedre din kondition. Du kan vælge at sjippe indendørs eller udendørs.

Armbøjninger

Du kender helt sikkert armbøjninger. Disse er effektive, når du gerne vil tone dine armmuskler.

Glute bridges

Glute bridges er super gode, når du gerne vil få en mere trænet og fast bagdel.