Optimer dine tekster, så de passer til kundens søgninger

Hvordan får du flere kunder i butikken?

Hvis du havde en butik på en gågade, ville du nok stille et skilt ud til vejen med skrift og billede, hvor dine tilbud kan ses af kunderne. På den måde kan de nemt få øje på, hvor de kan købe sko og hvad prisen er på dem.

Præcis på samme måde, når man står ved pølsevognen. Man kan se store billeder af de produkter, man kan købe. Det skal du have på din hjemmeside tekster og billeder, som lokker kunden ind i din butik.

Find dine kunder

Det første du skal gøre, er at finde hovedgaden. Menneskene skal kunne komme ind i din butik. Det betyder selvfølgelig også, at du skal kunne placere din butik, hvor kunderne er.

Tilbage til gågaden. Det ville være utrolig dumt at lægge din butik på en mark, hvor der ikke kommer nogle mennesker gående, som leder efter tøj, mobil eller en e-cigaret. I stedet skal butikken ligge lige præcis der, hvor der er flest kunder. Og måske endnu mere vigtigt, der hvor der er flest af de kunder, som faktisk vil se en ide i at skulle besøge din type butik.

Over til den digitale motorvej, ser det faktisk meget sammenligneligt ud. Her leder du efter hovedgaden, hvor den største trafik når menneskene er på udkig efter at købe varer. Her er det i høj grad Google, som kunderne søger hen imod.

Via Google søger de på et produkt, og der dukker nogle produkter op. Men det er ikke bare tilfældigt, hvilke produkter der kommer øverst i søgefeltet. Her kan du komme til tops med lidt hjælp til søgemaskineoptimering.

Guid kunderne din vej

Det handler for dig om at guide kunderne ind i butikken. Hvis deres trafik kommer fra Google, skal du altså ligge helt i toppen af Google, så de vælger dig og ikke din konkurrent.

Det åbner du ved at gøre flere ting rigtig. Du skal have styr på de ord, som dine kunder bruger når de leder efter dine produkter. Søger de efter billige sko, eller søger de efter specifikke mærker, størrelse eller lignende.

Når du ved, hvad de søger efter, skal du tilpasse deres søgninger i teksterne på din hjemmeside. Tilpasse og ikke proppe. Der er en bestemt antal, du må bruge ordet.

Derefter kommer ting som, hvor populær din hjemmeside er – hvor mange besøgende – og hvor troværdig den er.

Alle kan forbedre sig

Det handler for dig om at kunne linke din hjemmeside til andre etablerede hjemmesider, som er troværdige og populære. Det handler om at bruge de rette ord og i den rette mængde.

Når du har opnået det, har du allerede oplevet, at din hjemmeside er blevet langt mere populær. Nu er spørgsmålet så, om dit produkt er godt nok til kunderne.

Den snak er dog en helt anden. Den må du have styr på, inden du begynder at bombe forskellige hjemmesider og din egen hjemmeside med tekster, der fanger kunderen.

Søg hjælp lige så snart dit produkt er perfekt og klar til salg.