Kom godt i gang med din nye virksomhed

Dette indhold er sponsoreret.

Er du en nyopstartet virksomhed i Horsens eller omegn, eller går du med tankerne om, at nu skal det snart være, så følg med her. En rigtig tidskrævende ting ved virksomheder, lagerhaller og meget andet er den rengøring, som uundgåeligt følger med. Denne rengøring tager tid, ingen har energien til det, og hvis man endelig går i gang med det, bliver det noget sløset arbejde. Der er heldigvis flere måder, man kan klare dette på, og faktisk også måder, som slet ikke er så besværlige, ikke engang for en ny virksomhed.

Jysk Totalservice tilbyder fx erhvervsrengøring, som selv de nye virksomheder kan betale sig fra. Dette kan være rigtig smart at investere i, da det som sagt både er tidsbesparende, men også giver noget overskud til andre vigtigere ting. Når man er nyopstartet virksomhed, er det nemlig uhyre vigtigt, at man prioriterer de rigtige ting og ikke mindst lægger sin tid i disse ting. Det kan måske virke som en lidt ”unødvendig” udgift lige i starten, men så snart man modtager denne service, og det lige pludselig ikke er op til en selv mere, så er det en lettelse af en anden verden.

Prioriteter er din bedsteven

Som sagt er det vigtigt at kende sine prioriteter, når man er en nyopstartet virksomhed, både så man ved, hvor man skal lægge mest energi og tid, men simpelthen også så man ved, hvad man tør at overlade til andre. Det er nemlig umuligt at nå det hele, specielt i starten, hvor der er så mange ting at holde styr på. Derfor kan det være en fordel for dig, og ikke mindst din virksomhed, at du lærer at lægge ansvar og ansvarsområder fra dig. Erhvervsrengøring er et rigtig godt skridt på vejen til at lære at lægge ansvaret fra sig. Det er nemlig et vigtigt område, men ikke så vigtigt et område, at det kan give søvnløse nætter.

Et andet aspekt, hvor prioriteringerne er vigtige, er også, at du overvejer, om budgettet kan holde til det. Selvom vi har snakket om erhvervsrengøring, som fx er til at betale sig fra som nyopstartet virksomhed, kan der altså være andre ting, som ikke er helt ligesådan. Derfor er det vigtigt, at du/I virkelig overvejer budgettet, inden I investerer i noget. En god måde at gøre dette på er at spørge sig selv om disse tre ting hver gang:

  • Hvor nødvendigt er det?

  • Kan det undværes?

  • Kan vi eventuelt gøre det selv?