Gode råd til hurtigere fragt til din virksomhed

De fleste firmaer kæmper en brav kamp, for at være konkurrencedygtige på markedet. En af de helt store konkurrencer er fragtomkostninger og levering af varerne til kunden. Nogle kunder vil heller betale lidt ekstra i fragt og få leveret samme dag, mens andre gerne venter lidt længere for at spare penge på fragten. Det kan være en fordel for en virksomhed at have en ekstern distributør til at stå for de forskellige Fraktavtaler.

Outsource dine fragtopgaver

En god måde at gøre fragtprocessen hurtigere og lettere, kan være at outsource fragtopgaven til et eksternt fragtfirma. På denne måde bliver fragten og pakningen håndteret af de samme fra start til slut. Dette kan gøre processen lettere, da der ikke skal lige så mange hænder til. Det kan gøre det nemmere at undgå små fejl, som kan risikerer sænke processen. Når man har en nogle gode fraktavtaler i hus, med en god og pålidelig distributør, kan man trygt overlade fragtprocesserne til det eksterne firma. På denne måde har d bedre tid til andre vigtige opgaver i din virksomhed. 

Find den rigtige distributør

Når du skal indhente den perfekte aftale med en distributør, er det vigtigt at du undersøger markedet først. Undersøg hvilke forskellige fraktavtaler der er tilgængelige og find så den der egner sig bedst til de behov du har. Når du har fundet den af fraktavlerne som passer til dig, så skal du bare have taget fat i distributøren. Du kan sammen med distributøren få afstemt forventninger, omkostninger og krav, samtidig med at I kan udarbejde en kontrakt som I begge er tilfredse med. Når kontrakten er i hus, kan distributøren gå i gang med at få planlagt og fragte dine pakker, mens du kan fokusere på andre dele af din virksomhed. 

Sæt realistiske mål

Når det kommer til fragt, er det vigtigt for både dig og din distributør, at der er sat realistiske mål. Det skal være mulig for dig at levere varen til distributøren til tiden, hvis det skal være muligt for dem, at levere varen til kunden til den aftalte tid. Når du er enig med distributøren om en realistisk tidsramme for fragt, kan du også bruge dette til reklame. Du kan reklamere med en maksimalt estimat for fragt og eventuelt tilbyde kunden fragten refunderet, hvis pakken ikke er fremme til tiden. Der er mange muligheder når målene er realistiske og du kan nemt bruge disse til at sætte gang i din virksomhed.